2018. május 4., péntek

Sensitive

Ha valaki nekem öt évvel ezelőtt azt mondja, hogy kibőgöm a lelkem egy teknősért, szerintem simán kiröhögöm, mert tényleg nagyon imádok minden állatot, de hogy na.

Ugye nekünk van két sárgafülü ékszerteknősünk, a Turbó meg a Rambò, akiknek az a történetük, hogy anno, amikor jártunk az állatkereskedésbe Sütinek kajáért, Katona mindig párás szemmel nézte a tekiket, és mondta, hogy majd ha nekünk egyszer sok pénzünk lesz, akkor majd lesz teknősünk.
Én ebből arra következettem, hogy drága dolog a teknős tartás, és amikor jött a hatodik hónapfordulónk (!!! Igen, ekkora volt a szerelem, hogy minden ilyet megtartottunk :)~ régi szép idők), szóval elmentem a kereskedésbe és vettem egy teknőst, aki később kapott párt, akváriumot, sziklát, meg mindenfélét, ami így kezdő szett.

És akkor ezek a teknősök így lettek, különösképpen nem tudok hozzájuk kötődni, ott vannak, napoznak, esznek, és baromi gyorsan teliszarják az akváriumot, ami bazi nagy és rohadt nehéz, és tök macera takarítani őket, ami az esetek kilencven százalékában az én feladatom, mivel Katona alig van itthon.

És akkor ma reggel arra keltem, hogy a Turbó felfordult a vízben, és nem mozdul... És akkor tök szomorú lettem hogy meghalt, és először csak kicsit, de nekiálltam bőgni, hogy csóró ott úszik és hogy mi történt, és akkor kerestem dobozt, hogy akkor kiveszem és leviszem eltemetni, megyek oda a dobozzal, nyúlok érte, és megmozdult!!!  (oké, hirtelen tök beszartam), és akkor megfordítottam, és mind a két szeméN ilyen fehér valami volt, elég szarul nézett ki, be is volt dagadva, de legalább élt, és akkor kitört belőlem a zokogás (!!!), hogy szegény teknős, megfog halni, ez biztos piszkosul fáj neki, meg újra és újra felfordult, úgyhogy bedobtam a dobozba és elvittem állatorvoshoz (neröhögj).
Kiderült, hogy nincs akkora baj, rosszul etettem őket, és az egyoldalú táplálkozás miatt túlszarusodott az egész teknős, többek között a szeme alatt is be'pikkelyesedett', ezért durrant be a szeme, úgyhogy a (2700 forintos)  teknős kapott két szurit 3000~ért, és még három hétig vissza kell vinni szurira (igen, jól számolsz, az 12 ezer összesen), és nem lesz semmi baj meggyógyul.

Szóval csak azt szerettem volna elmesélni, hogy szerintem egy kicsit érzékeny vagyok....

6 megjegyzés:

  1. Jaj😕
    Tok szar lehetett eg igy, de emiatt miert fordult fel?
    Borzalmas leirni is
    Nekunk is volt, a neve: Jeno, es budos volt a vize, aztan elajandekoztuk, de nem ezert.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt mondta a doki, hogy ez ilyenkor tulajdonképpen egy hàlyog a szemén, és hogy nem lát, és össze keveredik neki a fent meg a lent és ezért fordulhat talán hanyatt. De ezektől a szuriktól majd leesik neki ez a szaru réteg ami a szeme előtt lett és akkor minden rendben lesz

      Törlés
  2. Én azt hiszem, tudom fokozni, mert már ahogy elkezdtem olvasni a bejegyzést, könnyes lett a szemem...de szerencsére jóra fordult :) Gyors gyógyulást Turbónak!
    (Én anno a párszáz forintos tengerimalacra költöttem el vagyonokat a dokiknál, az egyik mondta is, hogy miért nem veszek inkább a gyógyszer helyett abból a pénzből újakat, na oda sem mentem többet...)

    VálaszTörlés
  3. Gyogyulast kivanok a teknocnek! Nekem is volt, Mo-rol fagyis dobozban csempesztem haza anno egy nyaron. Kidobtak, nem kellett tobbet. Jenonek hivtak, vorosfulu ekszerteknos volt. Az elejen annyira felt, h ha csak atmentem a szoban, riadozott ossze-vissza. Ugyhogy kiprobaktam tobbfele zenet, h lassam, melyik hatna ra nyugtatoan, addig fekudtem a foldon, o kozben setalt, amig megszokott, vegul egyutt neztunk filmeket, o aludt a hasamon kozben, ha ejjel unatkozott, egy egy kavicsott hozzavagott az akvarium oldalahoz, vegyem mar eszre, hordtam a kertbe napozni meg uszkalni a medencejeben. Szerettem.
    Ne szegyelld te azt, ha megerint egy ilyesmi, teljesen termeszetes dolog.

    VálaszTörlés
  4. Én is majdnem elkezdtem könnyezni :) De aztán a végén jó lett. Persze, nekem is volt ékszerteknősöm, 5 Ft-osnyi volt, amikor megvettem, aztán tenyérnyi lett. Mi a lisztkukacon kívül adtunk még neki nyers májat is, imádta. Bár így utólag belegondolva, ilyenkor mindig teleszart a mosdót, mert ott volt az etetés :D :D :D
    Aztán szegény egyszercsak meghalt és én is nagyon sírtam miatta. A ház előtti kertbe temettük el egy papírdobozba, pont a napokban gondoltam rá, hogy ha megpiszkálnám ott a földet, akkor a páncélja előkerülne-e? :)

    VálaszTörlés